8 Mei – Ontmoet Europarlementariër Agnes Jongerius – Europese aanbesteding en arbeidsmigratie

Door Jelle IJpma op 30 april 2019

Op woensdagavond 8 mei is Europarlementariër Agnes Jongerius in Woerden om vragen te beantwoorden over eerlijke – internationale – arbeidsomstandigheden, Europese aanbesteding en arbeidsmigratie. Onderwerpen die van belang zijn voor de Europese verkiezingen op 23 mei a.s.

Zeker zijn van eerlijk werk, ook in Europa, dat wil PvdA’er Agnes Jongerius. Zij is ook kandidaat voor de Europese verkiezingen op 23 mei. Jocko Rensen, de ‘vloggende wethouder’ van Montfoort, en Jesse Koops, secretaris van FNV Jong, zullen haar die avond kritisch bevragen over hoe ze dat wil gaan bereiken.

Gelijkheid binnen Europa

Binnen Europa zijn de arbeidsomstandigheden vaak nog heel verschillend. Hoe bereiken we gelijke beloning, voldoen aan CAO’s en gelijkgesteld ouderschapsverlof? Bij aanbestedingen krijgt Europa altijd de schuld van ingewikkelde regels, maar klopt dat wel? En kan die aanbesteding niet socialer? Arbeidsmigratie en de huisvesting van arbeidsmigranten is ook een aandachtspunt voor Nederland.

Over deze en tal van andere onderwerpen kan op 8 mei volop gediscussieerd worden.

De avond met Agnes Jongerius begint om 20.00 uur en vindt plaats bij Plein 7 op het Kerkplein in Woerden. En om 22.00 stoppen we, om gezamenlijk naar de tweede helft van Ajax – Tottenham Hotspur te kijken, met een borrel. Iedereen is welkom en de toegang is gratis.