Erepenning PvdA voor Tieneke Lander

29 april 2018

Beste mensen,

Tieneke Lander, 17 jaar lid van de gemeenteraad, waarvan 10 jaar als wethouder, heeft een erepenning gekregen omdat ze al 65 jaar lid is van de PvdA. Wij vinden dit een vermelding in de pers waard, en dat vind ze zelf ook, daarom sturen wij hierbij een persbericht en een foto.

Met vriendelijke groeten, namens het bestuur van de PvdA Woerden,

Jelle Ijpma

PERSBERICHT:

Ze maakt zich zorgen over het armoedebeleid en het WMO beleid van Woerden zonder Progressief Woerden of de PvdA in het college van Burgemeester en Wethouders. Maar ze heeft wel vertrouwen in George Becht en Arjan Noordhoek.

Tieneke Lander is nog volop geïnteresseerd in de Woerdense politiek. En al zo lang. Nog maar 17 was Tieneke Riemersma toen ze lid werd van de PvdA. In Oost-Groningen, ze heeft nog in de Provinciale Staten gezeten met de communistische voorman Fré Meis. Van voorzitter van de PvdA afdeling in die rode streek naar Woerden was een hele verhuizing.

Maar ook hier heeft ze haar sporen meer dan verdiend, 17 jaar raadslid, waarvan 10 jaar als wethouder. De Kloostertuin heeft ze gerealiseerd. De basis heeft ze gelegd onder het armoedebeleid, onder de dorps- en wijkraden, het burgercomité
ontwikkelingssamenwerking en nog veel meer. Het waren wel andere tijden aan het eind van de vorige eeuw. Tieneke Lander was een bereikbare wethouder. Elke vrijdagmiddag spreekuur voor de woningzoekenden en alle woensdagmorgens was ze op de markt, om aanspreekbaar te zijn voor de inwoners van Woerden. Ze vond dat dat hoorde. Ook na haar wethoudersperiode vervulde Tieneke nog heel veel functies.

Nu komt ze niet meer zo buiten de deur, maar ze is nog helemaal bij en ze bespreekt samen met Frans nog dagelijks de situatie in Woerden. Na zo’n betrokkenheid en zo’n inzet gedurende 65 jaar verdiende Tieneke Lander-Riemersma dus volop de erepenning van de PvdA, met een brief van PvdA-voorzitter Nelleke Vedelaar. De lokale voorzitter Jelle IJpma mocht, vlak voor 1 mei, de penning overhandigden.