Door Jelle IJpma op 1 november 2016

Laat horen die stem! Samsom of Asscher!

Mee bepalen wie de lijsttrekker van de PvdA wordt voor de komende Tweedekamerverkiezingen? Dat kan! Leden stemmen over de lijsttrekker. En lid worden is heel makkelijk en je zit er echt niet voor lange tijd aan vast (als je dat niet wilt).

Sterkste schouders, zwaarste last.

Iedereen kan natuurlijk lid worden van de PvdA. Dat lidmaatschap van de PvdA hoeft niet duur te zijn. Er is geen vast contributiebedrag. Het minimumbedrag is 24 euro per jaar (ofwel  2 euro per maand). Naarmate je inkomen hoger ligt, vraagt de PvdA om een hogere bijdrage. Maar uiteindelijk bepaal je als lid zelf hoeveel meer dan die 24 euro je betaalt. De PvdA vind dat de sterkste schouders de zwaarste last moeten dragen en vertrouwt er op dat ieder bijdraagt wat hij of zij kan.

Open democratische partij.

Binnen de PvdA stemmen alle leden mee over belangrijke onderwerpen. Belangrijke bijeenkomsten, zoals een partijcongres of een politieke ledenraad ergens in het land, zijn direct via de computer/internet te volgen. Je kunt dan, als lid, direct meestemmen over belangrijke besluiten, ook via de computer/internet. Binnenkort stemmen we over de keuze van de lijsttrekker.

Flitslid worden?

Normaal gesproken ben je pas een maand na aanmelding als lid stemgerechtigd. Maar, nu kun je ook flitsend snel lid worden. Je meldt je aan via https://mijn.pvda.nl/web/aanmelden . En dan ben je binnen een dag stemgerechtigd lid. Tussen 24 november en 7 december wordt de lijsttrekker gekozen, dus je kunt je nu nog aanmelden. En als je wilt, dan zeg je volgende maand weer op. Maar we hebben liever dat je blijft.

Vragen over dit bericht: Jelle IJpma, 06-12732308, [email protected]