Presentatie “Linksom” tijdens Jaarvergadering 4 April

13 april 2019

De jaarvergadering van 4 april jl werd opgeluisterd door een interessante en tot nadenken stemmende presentatie vanuit de werkgroep “Linksom!”. “Linksom!” richt zich op de toekomst van onze Partij van de Arbeid als sociaaldemocratische partij. Centraal staat daarbij het herstel van het vertrouwen in onze PvdA. Een vertrouwen dat de basis en randvoorwaarde is om samen, op basis van de beginselen en doelen van de sociaaldemocratie, te kunnen strijden voor een betere maatschappij.

De 2 vertegenwoordigers daarvan, Bert Veenstra en Gerard Bosman, gingen de discussie aan over het het verder moet met de partij. In een gedegen presentatie werd beargumenteerd dat de PvdA een van haar doelen kwijtgeraakt en daardoor veel steun vanuit de bevolking heeft verloren. In’t kort: Het Liberalisme kreeg de afgelopen jaren teveel ruimte , er is te veel geld gegaan naar de  banken, er is teveel bezuinigd op de zorg en er is te weinig besteed aan het op peil houden van de koopkracht van grote groepen van de bevolking.

Nadat er aanvankelijk in de partij weinig ruimte was voor hun harte kreet is er na de verkiezingen van vorig jaar nu meer aandacht en krijgen ze ook in de zijlijn van het congres zendtijd. Tijdens de jaarvergadering waren verschillende opinies te horen zodat er ook zinvolle discussies waren naar aanleiding- en na afloop van de presentatie.

Linksom is een belangrijke Werkgroep binnen de partij, we kunnen de voortgang allemaal volgen op hun website: Linksom!